Na podlagi dveh raziskav (ena je slovenska, druga mednarodna) kaže, da je amazonizacija večine panog neizogibna.
V preteklem tednu sta dve raziskavi na temo digitalne preobrazbe pritegnili pozornost. Ena je mednarodna (Amrop, Are Boards Ready For Digital Disruption?) in druga slovenska (Comtrade in Housing, Stanje digitalne preobrazbe podjetij v Sloveniji). V obeh je kar nekaj zanimivih informacij vendar se ne glede na optimizem ali pesimizem anketirancev ni možno izogniti sledečim ugotovitvam:
- Znanja in zavedanja o tem, kaj digitalna preobrazba pomeni, je v vodstvih podjetij premalo. Le manjšina daje digitalizaciji primarno vlogo v poslovanju. Druge teme imajo višjo prioriteto, digitalne pobude pa kratko življenjsko dobo. Razmerje v prisotnosti digitalno kompetentnih članov v vodstvih tehnološko in netehnološko usmerjenih podjetij se povečuje in je po podatkih iz raziskave skoraj 9. Zato je tudi uspešnost večine projektov na področju digitalizacije pičla.
- V podjetjih so digitalne pobude večinoma usmerjene v izboljšanje učinkovitosti procesov. V resnici gre za potrebno higijeno in v večini primerov za sledenje trendom na operativni ravni. Vprašanje, kaj digitalne prebojne tehnologije pomenijo za obstoječe poslovne modele in prihodnost podjetij, še ni deležno sistematičnih akcij in nima dejanske prioritete vodstev. Ne glede na različna stališča glede potrebnosti CDO v vodstvenem timu je dejstvo, da brez kompetentnega nosilca odgovornosti za usklajevanje digitalnih pobud in njihovo realizacijo ter mobilizacijo vseh poslovnih funkcij ni možno pričakovati bistvenih premikov. Napredni vlogo CDO razumejo kot prehodni pojav, prenehanje potrebe po tej vlogi pa znak dosežene stopnje zrelosti za poslovanje v digitalni ekonomiji.
Glede na podatke iz raziskav in druge vire se amazonizacija večine panog zdi neizogibna. Na to temo je dokaj ilustrativen prikaz stanja v članku Vsi proti Jeffu Bezosu oziroma kako bo videti trgovina prihodnosti (Finance 22. 2. 2018) s pomenljivom podnaslovom “Po vsem svetu trgovske družbe iščejo odgovore, kako se bojevati proti Amazonu”. Objektivno je za pričakovati, da bodo tehnološko usmerjena podjetja spremnila pravila igre in prevzela vodilno vlogo v večini panog. Ali je to dobro ali slabo, bo pokazal čas. Pomembno pa se je tega zavedati in na to biti pripravljen. Žal pa rezultati raziskav kažejo, da temu ni tako.